Sympatycy historii z naszej szkoły (profil klasy nie miał znaczenia) na zproszenie Instytutu Pamięci Narodewej wzięli udział w nietypowej lekcji o bitwie warszawskiej.
Na początek w mobilnym showroomie zagrali w "Grę Szyfrów", która przybliża sylwetkę Jana Kowalewskiego - twórcę polskiego Biura Szyfrów. Po grze pozostał niedosyt, ponieważ autorzy zaplanowali jej przejście na godzinę lekcyjną, a gracze dość zgodnie twierdzą, że mogą mieć zadawane takie prace domowe bez ograniczeń czasowych, stąd apel do twórców gry o jej rozbudowanie.
Druga część warsztatów polegała na ułożeniu w jak najkrótszym czasie z puzzli mapy odradzającej się Polski.
W oparciu o tę mapę były kolejne zadania dla rywalizujących ze sobą zespołów. I chociaż w czasie współzawodnictwa głośno podkreślano przynależność do biol - chemu, mat - fizu czy humana, to na koniec te różnice zupełnie się zatarły i pozostała pogłębiona wiedza o tym, jak przeszło sto lat temu Polacy dzięki daninie krwi i wytężonym umysłom odtworzyłi swoje państwo i uratowali Europę przed bolszewicką hordą.
Druga część warsztatów polegała na ułożeniu w jak najkrótszym czasie z puzzli mapy odradzającej się Polski.
W oparciu o tę mapę były kolejne zadania dla rywalizujących ze sobą zespołów. I chociaż w czasie współzawodnictwa głośno podkreślano przynależność do biol - chemu, mat - fizu czy humana, to na koniec te różnice zupełnie się zatarły i pozostała pogłębiona wiedza o tym, jak przeszło sto lat temu Polacy dzięki daninie krwi i wytężonym umysłom odtworzyłi swoje państwo i uratowali Europę przed bolszewicką hordą.