15 listopada odbył się pierwszy etap Olimpiady Cyfrowej. W III Liceum swoją wiedzę i umiejętności sprawdzało 16 osób z klas IId i IIId. Do rywalizacji przystąpiło niemal 2000 uczniów z całego kraju. Miło nam poinformować, że wymagany próg minimum 80% poprawnych odpowiedzi osiągnęli: Adrian Warcholiński z klasy IIId oraz Radosław Piekarski i Jakub Reszka z klasy IId. Wyniki te sprawiły, że mamy 3 reprezentantów w gronie 383 uczetników II etapu olimpiady.
Olimpiada Cyfrowa jest olimpiadą interdyscyplinarną, sprawdzającą kompetencje cyfrowe uczniów i uczennic szkół ponadgimnazjalnych. Składa się z trzech etapów: testu on-line (listopad 2016 r.), projektu medialnego (styczeń – luty 2017 r.) oraz zawodów finałowych (kwiecień 2017 r.).
Celem olimpiady jest kształtowanie świadomych użytkowników mediów cyfrowych, czyli takich, którzy są krytycznymi odbiorcami informacji, którzy rozumieją język mediów. W sposób przemyślany tworzą wizerunek i relacje. Przestrzegają standardów etycznych oraz dbają o swoje bezpieczeństwo w sieci. Świadomi użytkownicy są kreatywni, potrafią tworzyć komunikaty z użyciem nowoczesnych narzędzi, przetwarzać je i prezentować efekty swojej pracy. Dostrzegają i rozumieją również prawne i ekonomiczne aspekty działania mediów.
W roku szkolnym 2016/2017, pierwszym roku organizacji Olimpiady Cyfrowej motywem przewodnim były KOMPETENCJE CYFROWE, w szczególności: budowa, działanie, obsługa i parametry urządzeń komputerowych, dane i ich formaty, korzystanie z oprogramowania, myślenie logiczne, algorytmiczne, programowanie, higiena korzystania z urządzeń komputerowych.
Celem olimpiady jest kształtowanie świadomych użytkowników mediów cyfrowych, czyli takich, którzy są krytycznymi odbiorcami informacji, którzy rozumieją język mediów. W sposób przemyślany tworzą wizerunek i relacje. Przestrzegają standardów etycznych oraz dbają o swoje bezpieczeństwo w sieci. Świadomi użytkownicy są kreatywni, potrafią tworzyć komunikaty z użyciem nowoczesnych narzędzi, przetwarzać je i prezentować efekty swojej pracy. Dostrzegają i rozumieją również prawne i ekonomiczne aspekty działania mediów.
W roku szkolnym 2016/2017, pierwszym roku organizacji Olimpiady Cyfrowej motywem przewodnim były KOMPETENCJE CYFROWE, w szczególności: budowa, działanie, obsługa i parametry urządzeń komputerowych, dane i ich formaty, korzystanie z oprogramowania, myślenie logiczne, algorytmiczne, programowanie, higiena korzystania z urządzeń komputerowych.